Arxiu mensual: desembre de 2016

Tenim un cadell! I ara què?

Publicat a General el dia .

visita cadellTenir un cadell en les millors condicions pot ser un repte, sobretot si mai hem tingut una mascota, pero amb l’assessorament adient tot anirà sobre rodes.

Les claus per a que el teu cadell tingui una bona salut són les cures i consells que et pot donar el teu veterinari de confiança. A continuació, des del Centre Veterinari Xinesca, volem donar-vos una sèrie de pautes que us faran gaudir, si és possible, encara més de la vostra mascota.

1. Busca un veterinari que es guanyi la teva confiança

veterinariconfiança

Si es possible, abans d’adquirir una mascota, parla amb els amics que ja en tenen una. Pregunta a quin veterinari el porten, o bé, si et poden recomanar algún. Si és possible, visita la clínica i mira al teu voltant: hi ha bon ambient, el personal et tracta amb cortesia i amabilitat, els horaris d’atenció mèdica s’adapten als teus horaris, atenen urgències fora de l’horari comercial, disposen d’un pla de formació per als professionals que hi treballen?

Sovint, en els centres veterinaris hi ha varis professionals. Pregunta qui serà el veterinari de la seva mascota i demana per una entrevista amb ell. Assegura’t de que el veterinari t’escolta, es posa en el teu lloc i respon a tots els dubtes que et puguin sorgir. Busca una persona propera i que sigui fàcil contactar amb ell. Si el veterinari que se t’ha adjudicat no t’acaba de fer el pes, no dubtis en demanar per un altre veterinari.

2. Pregunta sobre les tarifes i plans econòmics

Considera fer un pla de salut per a la teva mascota. Aquests poden fer que el cost veterinari sigui menor, especialment si hi ha una emergència. És important saber quins són els requeriments d’una mascota, quins són els costos d’aquests i quina és la millor manera de fer front a aquesta despesa econòmica. La manera més sencilla, és fer un pla de salut que cobreixi tots els imprevistos que puguin sorgir, o bé, fer una guardiola per a la mascota per si mai s’han d’utilitzar. Recordem que tenir una mascota és una responsabilitat i que cuidar-la degudament suposarà gaudir d’ella durant molt temps.

3. Vacunacions

cadelletEls cadells no tenen immunitat innata al moment del naixement; ells reben els anticossos de la mare i aquests ajuden a protegir-los de les malalties mentre el seu sistema immunitari es desenvolupa. Les vacunes inclouen protecció front el virus del brom, adenovirus, parvovirus, rabia i leptospira. Hi ha d’altres, com la vacuna contra bordetella que no son tant freqüents d’utilitzar. Segons l’àrea on visqui la mascota, s’haurà d’incloure alguna altra vacuna en el protocol vacunal. És important que pregunti al seu veterinari si segueix les AVMA Guidelines que protocolitzen l’aplicació de les vacunes per tots els veterinaris d’arreu del món.

El seu veterinari l’informarà sobre quina serà la pauta vacunal de la seva mascota durant el primer any de vida i li explicarà quin protocol s’utilitzarà en els següents anys.

4. Desparasitacions

Molts cadells tenen paràsits intestinals provinents de la seva mare, fins i tot, abans del naixement. Per aixó, és important que el seu veterinari desparasiti de manera habitual al cadell i que realitzi exàmens coprològics per assegurar-se de que el tractament està sent eficaç. Els paràsits, si no s’eliminen, poden causar anèmia i pèrdua de pes que pot ser fatal. Els paràsits intestinals que poden tenir els gossos, es poden transmetre fàcilment a les persones, especialment, nadons o persones immunodeprimides.

5. Filària o paràsit del cor

A diferència dels parèsits intestinals, la Dirofilària immitis viu  a dins del torrent circulatori i a les cambres del cor. La Filària es transmet per la picada d’un mosquit i, cada vegada mé,s és present en moltes àrees del territori Català. Amb l’augment de les temperatures, els mosquits estan actius durant més temps i, per tant, és important fer una bona profilaxis. Es recomana iniciar el tractament preventiu contra filària no més enllà de les 8 setmanes.

6. Ectoparàsits

golden retriever cadellCom amb les dues malalties anteriors, prevenir la infestació d’ectoparàsits (puces, paparres i leishmània) és mes fàcil i econòmic que tractar la malaltia. El teu veterinari et farà un pla de desparasitació per evitar que la teva mascota es pugui infectar. És important, que els productes que s’utilitzin siguin aptes pel pes i l’edat del cadell i que, de manera regular, també es desparasiti les zones on més estarà la mascota.

7. Esteril·lització

Realitzar aquesta cirurgia de manera programada aporta nombrosos beneficis a la teva mascota (veure L’esteril·lització de les nostres mascotes). Aquesta cirurgia es pot realitzar entre els 4-8 mesos d’edat, sempre abans del primer zel o abans de que el mascle comenci a marcar, d’aquesta manera, podrem reduir o casi evitar l’aparició de tumors de mama. Pregunta al teu veterinari com realitzen aquesta cirurgia, quin és el procediment, quant temps ha d’estar al centre, quina medicació o cures li haurà de donar i quines són les precaucions a prendre després de la cirurgia.

8. Dents

gat i gosLes dents del seu cadell cauran al voltant dels 4-6 mesos d’edat i li sortiran les dents permanents. Les primeres que solen caure són els incisius centrals. Durant la época en que canvien les dents, podeu notar que augmenta el saliveig o que mosseguen més. És important,  sempre estar pendent del que fa la seva mascota perquè durant aquesta època poden mossegar i ingerir objectes, així com, rossegar cables que poden donar problemes mèdics importants.

Tot i que és important que vagis al veterinari sovint durant el primer any i preguntis tots els dubtes que tinguis, és important, també, que evitis totes les situacions que puguin esdevenir en una emergència mèdica.

Evita perills a casa i treu de l’abast de la teva mascota productes tòxics, com plantes o productes químics. Utilitza portes per a nadons per evitar que el cadell caigui per les escales, i si hem de juntar el cadell amb algun altre adult, que sigui sempre sota vigilància del propietari. És molt important, també, que el cadell no pugui agafar objectes que després pugui ingerir, ja que alguns d’aquests objectes queden dins de l’aparell digestiu i s’han d’extreure mitjançant cirurgia.

Des del Centre Veterinari Xinesca us animem a que vingueu a coneixer a tot l’equip i a que ens plantegeu tots els dubtes que podeu tenir abans d’adquirir un cadell.

Etiquetat amb , , , , , , , , , , , , ,

Gaudint del Nadal amb les nostres mascotes!

Publicat a General el dia .

I un any més sortim al carrer i gaudim de les llums, el trenet i de tots els aparadors guarnits amb les millors gales. Passegem per Vilassar i es respira aire de joia! Els nens es paren davant dels aparadors senyalant què és el que volen pels reis, la mare pensa que encara no li ha posat les mandarines al tió, i que si no s’afanya, aquest any, no cagarà prou. La nena, que s’ha portat bé tot l’any, somia desperta amb el menjador ple de regals. I la Iaia Maria planifica com farà els canelons aquestes festes.

Al nostre Centre Veterinari també es respira ambient nadalenc! Com cada dia de l’any, els nostres pacients són els primers i en aquestes dates es mereixen alguna cosa molt més especial! Han arribat bufandes pels gossos i llaminadures de salmó pels gats. Aprofitem els moments que podem passar aquests dies amb els nostres pacients i els seus propietaris per desitjar-los un Bon Nadal i un Any Nou ple de coses bones per a tots.

I hem de pensar en tots! Aquells que malauradament hauran d’estar ingressats durant aquestes dates, els horaris de visita s’ampliaran i podran estar amb els seus propietaris durant la nit de Nadal, Cap d’Any i Reis. Volem que us sentiu com a casa.

8372265_orig

Aprofitem per donar-vos un grapat de consells per evitar problemes amb les vostres mascotes durant aquestes festes, i per tant, si veniu al veterinari, que sigui per fer-nos una bona abraçada!

D’aquesta manera recordeu:

• La ponsètia pot ser tòxica! Si s’ingereix en grans quantitats pot donar problemes estomacals o vòmits entre d’altres.
  • Compte amb l’arbre de nadal! Haurem de protegir la part més baixa per a que les fulles espinoses no puguin danyar els ulls de les nostre mascotes.
  • Si tenim un gat poruc i han de venir convidats a casa, proporcioneu una àrea de tranquil·litat, una habitació, i us recomanem que administreu Feliway.
  • gat ponsetiaSi volem que el nostre gos mengi “algo especial” aquests dies, us recomanem que li poseu el seu pinso habitual en un plat “cuqui”. No doneu menjar vostre (com els canelons de la iaia) ja que provocarem quasi segur diarrees i vòmits.
  • Si la vostra mascota fa la carta als reis, assegureu-vos que les joguines siguin de bona qualitat, donat que determinades joguines per a mascotes poden contenir material tòxic o peces que es poden empassar i ocasionar problemes.

Si teniu qualsevol dubte podeu posar-vos en contacte amb el centre i intentarem ajudar-vos. Recordeu que estem oberts 24h els 365 dies de l’any per a qualsevol emergència.

De part de tot l’equip veterinari del Centre Veterinari Xinesca, Centre Veterinari la Riera i Centre Veterinari Argentona, molt Bon Nadal i Feliç Any 2017!

Etiquetat amb , , , , , , ,